Fahrzeuge der Zukunft

Ab in die Zukunft: Studierendengruppen von Prof. Dr. Michael Frantzen entwickeln eigenständig Fahrzeuge der Zukunft und können dabei die Produktentwicklung wie in der Industrie selbst durchführen.
Drei Fragen an Prof. Dr. Michael Frantzen:
Forschendes Lernen: Was ist der größte Unterschied zu anderen Veranstaltungen?
Bringt Forschendes Lernen eher Persönlichkeitsbildung mit sich oder ist es eher das Erlernen von Skills für die Zukunft?
Ich empfehle Forschendes Lernen, weil...
Steckbrief
Titel der Veranstaltung | Vehicle Concepts & Integration |
Studiengang | MSc. Automotive Engineering |
Semester | 1 |
Anzahl Studierende | 22-30 |
Creditpoints | 6 |
Prüfungsform |
Projekt, Meilensteine, Präsentationen, Pitch, Poster, Modelle, WiKi, Technischer Artikel/Report |
Learning Outcomes | The students are able to sketch, basically design and layout, classify, judge and select new types of vehicles in line with customer wants and market needs. This will be taught problem based, in a simulated project environment and with the help of innovation-, research- and project management-tools, in combination with team work and individual tasks. The students justify, defend, advertise and champion their ideas of new vehicle concepts for future demands and continued improvements of sustainable mobility concepts for a changing world and society, by a detailed presentation of the research and design process outcome, together with a convincing marketing concept. In the final documentation the above mentioned is documented, illustrated and filed, comparing existing vehicle concepts to the proposed concepts in terms of day-by-day usability, sustainability, propulsion engine, chassis- and body-concepts and expected costs, based on the proposed usage. |
Didaktisches Design | Projektbasiertes Forschendes Lernen anhand des EPDS (Educational Product Development System, siehe Lehrpreis 2015) |
Februar 2018